Spoed

Bij ernstige spoedklachten doordeweeks na 17:00 uur, de gehele dag op vrijdag en het gehele weekend kunt u contact opnemen met:

Buiten onze openingstijden werken wij vanaf 24-12-2019 samen met Tandartsspoedpraktijk Amsterdam, locatie OLVG. Zij zijn 24/7 bereikbaar en werken nauw samen met apotheek en kaakchirurgen. Hierdoor word ook buiten onze openingstijden goed voor uw gebit gezorgd. Afhankelijk van de behandeling variëren de totale kosten meestal tussen de €40 en €240. De rekening dient u direct na afloop van de behandeling te voldoen bij voorkeur met PIN of Credit Card. Na afloop krijgt u een factuur die u bij uw zorgverzekeraar als declaratie kunt indienen. Op de website van uw zorgverzekeraar kunt u nagaan of de behandeling bij de Tandartsspoedpraktijk voor vergoeding in aanmerking komt.

Contact Spoedtandarts OLVG:

Oosterpark 9, 1091 AC Amsterdam – 0900-8602 of 020-7401221 24 uur per dag / 7 dagen in de week

tandartsspoedpraktijk

In de volgende gevallen is spoedeisende zorg nodig:

• Nabloedingen na bijvoorbeeld het trekken van een tand of kies.
  • Uitgevallen/uitgeslagen tand.
  • Tandfractuur met open zenuw (bloed).
  • Constante tand- of kiespijn, die slecht door pijnstillers is te onderdrukken.
  • Abcessen.
  • Drukplaatsen onder (gedeeltelijke) prothese.
  • Pijn na extracties, die slecht te onderdrukken is door pijnstillers.
  • Kaak uit de ‘kom’.
  • Uitgevallen (front-)kroon.
  • Scherpe randen, die beschadiging van tong- of wangslijmvlies tot gevolg hebben.

Neem a.u.b. in overleg met de dienstdoende tandarts, voldoende contant geld en uw legitimatie en zorgverzekeringspas mee naar de spoeddienst.